Publicaties

De professionals van PerspeXo zijn gedreven, geïnteresseerd en op de hoogte van de laatste trends in hun vakgebied. Deze kennis maken we toegankelijk door regelmatig te publiceren en Ronde Tafels/workshops voor klanten te organiseren.

Voor klanten ontwikkelen en voeren we trend- en strategische marktverkenningsstudies uit. Hieronder treft u een aantal studies, white papers en boeken aan die wij voor op eigen intitatief en in opdracht van instituten hebben ontworpen, uitgevoerd en gepubliceerd.

Bekijk hier meer informatie over onze whitepapers, of download ze direct hiernaast.

Ook kunt u onze PerspeXo-boeken bestellen:

Maakjebedrijfmeerwaard-boek             EHBG_noBorders

Bekijk hieronder een overzicht van PerspeXo in het nieuws, publicaties van consultants en associate experts van PerspeXo.

59_perspexo-bnr-interview
Annegien Blokpoel in uitzending ‘ZZP Café’ van BNR Nieuwsradio (11-10-2014)
24 oktober 2014
Op zaterdag 11 oktober 2014 was PerspeXo-directeur Annegien Blokpoel te gast in het programma 'Van ZZP naar CEO, waardeverhoging en gratis werken' op BNR Nieuwsradio.
Onderwijs Innovatie III
Artikel PerspeXo associate expert Sijmen van Wijk in Onderwijs Innovatie
2 oktober 2014
Voor het OnderwijsInnovatie, vakblad van de Open Universiteit (OU) schreef Sijmen van Wijk, communicatiedeskundige en associate expert bij PerspeXo, het artikel 'Zonder verwondering geen kennis'. Voor het artikel over strategische samenwerkingen hield Sijmen een dubbelinterview met Onderwijsminister Jet Bussemaker en Huis Mansvelder, VU-hoogleraar Neurowetenschappen. Het artikel is op de website van PerspeXo te lezen.
PXo & KvK logo
Kansen voor Internationale Groei voor Modeondernemers
8 september 2014
Kansen voor Internationale Groei voor Modeondernemers is een traject voor de startende exporteurs in de creatieve modesector die willen en kunnen groeien door middel van internationaliseren.
OnderwijsInnovatie
Artikel PerspeXo-associate Sijmen van Wijk
29 augustus 2014
Onlangs schreef Sijmen van Wijk, communicatiedeskundige en associate expert bij PerspeXo, het artikel 'Nederlands als regio' in OnderwijsInnovatie, het vakblad van de Open Universiteit (OU). Voor het artikel over strategische samenwerkingen hield Sijmen een dubbelinterview met Louise Gunning-Scheepers, Collegevoorzitter van de Universiteit van Amsterdam (UvA) en Hogeschool van Amsterdam (HvA) en Bart Noordman, vice-president research van chipmachinefabrikant ASML. Het artikel is hier te raadplegen (PDF).
Logo de Telegraaf
Artikel: “Groeiplan terug op tafel”
18 december 2013
Op 17 december 2013 verscheen het artikel "Groeiplan terug op tafel" in de Telegraaf. Hierin vertelt Annegien Blokpoel dat het diepste dal voorzichtig achter ons lijkt te liggen en dat tal van sectoren beetje bij beetje opkrabbelen. Tal van ondernemers leggen hun groeiplannen weer op tafel.
E-book Eerste hulp bij groeien
Persbericht “Eerste hulp bij groeien”
9 december 2013
Vers van de pers: het e-book “Eerste hulp bij groeien” Aanbevolen door groei-expert Verne Harnish Groei doet pijn. Je hebt vaak pas door wat die pijn precies is, als je eenmaal door een groeistuip heen bent. Het erkennen van die pijn en het nemen van maatregelen, is belangrijk om je groei in de hand te […]
perspexo bnr interview
Radio “Zaken doen met: Annegien Blokpoel”
14 november 2013
Business News Radio interview met Annegien Blokpoel Verschenen: nov-2013 Auteur: Paul Laseur en Annegien Blokpoel Bron: www.bnr.nl Website: BNR BIJLAGEN: Radiofragment – BNR – Zaken doen met – Annegien Blokpoel.mp3
MKBservicedesk
Artikel “Kwetsbaarheid maakt ondernemer sterk”
12 maart 2013
Kwetsbaarheid maakt ondernemer sterk. Column | Een faillissement voorkom je niet in je eentje. Gooi je trots overboord. Zoek hulp, ruim voor je failliet bent. Want als het fout gaat, gaat het ook echt fout. Een brandblusser schaf je aan vóór er brand uitbreekt. Deze week werd bekend dat er in de eerste twee maanden […]
logo Sprout
Artikel “Risicomanagement: hoeveel risico te nemen?”
11 maart 2013
Je moet risico’s nemen om een bedrijf te starten en te laten groeien. Maar in crisistijd zijn veel ondernemers terughoudend in het nemen van grote financiële risico’s. Hoe kun je stappen maken met je bedrijf en toch de risico’s beperkt houden? Sprout vroeg het Annegien Blokpoel. Verschenen: 03-2013 Auteur: Annegien Blokpoel Bron: Sprout magazine Website: […]
Logo De Volkskrant
Artikel “Bedrijf beter af met gemengde top”
5 maart 2013
Bedrijven hebben meer kans om te overleven en te groeien als er zowel vrouwen als mannen in de leiding zitten. Dat blijkt uit onderzoek in het midden- en kleinbedrijf. John en José Braakman, de directeuren van adviesbureau ZonEnergie, vinden dat ze elkaar goed aanvullen. Hij: ‘Vrouwen kunnen niet loslaten.’ Zij:‘Mannen zijn trots.’ Verschenen: 03-2013 Bron: […]
Cover OnderwijsInnovatie maart 2013
Artikel “Open blik op de wereld”
3 maart 2013
Gerhard van den Top, CEO Vitens Evides International en Fred Mulder, hoogleraar en houder van de UNESCO-leerstoel in Open Educational Resources aan de Open Universiteit discussiëren over de kansen en bedreigingen van globalisering en internationalisering. ‘Verbindingen maken is de belangrijkste uitdaging voor de komende jaren’. Verschenen: 03-2013 Auteur: Sijmen van Wijk Bron: OnderwijsInnovatie Website: www.onderwijsinnovatie.nl […]
Logo Koninklijke Metaal Unie
Artikel “Ondernemers nemen tweede horde makkelijker”
28 februari 2013
Metaal & Techniek, het officiële orgaan van de Koninklijke Metaalunie besteedt in het maart nummer uitgebreid aandacht aan één van onze recente onderzoeken/publicaties ‘Succesvol doorgroeien, de tweede horde voorbij’. Verschenen: 02-2013 Bron: Metaal & Techniek Website: http://metaalunie.nl/ BIJLAGEN: Ondernemers nemen tweede horde makkelijker – Onderzoek_Perspexo_Metaalunie
White Paper Meerkracht = Veerkracht afbeelding
Persbericht “Glazen plafond [..] vrouwelijke ondernemers”
20 december 2012
Uit onderzoek van PerspeXo, gepubliceerd in de White Paper “M/V = Meerkracht + Veerkracht” – blijkt dat vrouwelijke ondernemers minder makkelijk doorgroeien dan mannelijke ondernemers. Belangrijke ingrediënten voor doorbreken van het glazen plafond bij MKB-bedrijven zijn: leren delegeren, meer kennis en diversiteit aan de top. De researchresultaten zijn gebaseerd op onderzoek onder 500 ondernemers met […]
OnderwijsInnovatie - december 2012
Artikel “Gepassioneerd topwetenschap bedrijven”
15 december 2012
“Excellentie in de wetenschap is essentieel.” Met deze uitspraak onderstreept Hans Clevers,sinds 1 juni president van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen(KNAW), het belang van zijn instituut, dat in 1808 werd opgericht als adviesorgaan van de regering. Nog steeds ontleent de KNAW haar gezag aan de leden; excellente wetenschappers uit verschillende wetenschapsgebieden. Verschenen: 12-2012 Auteur: […]
OnderwijsInnovatie - december 2012
Artikel “Kennisinstellingen zullen maatwerk moeten leveren”
5 december 2012
Als het op investeren aankomt zijn Dorine Burmanje, voorzitter Raad van Bestuur Kadaster en Thom de Graaf, voorzitter HBO-raad, het volledig met elkaar eens: investeer in de kwaliteit van docenten. Dat moet topprioriteit hebben. “Het is een terechte vraag van de overheid docenten hoger op te leiden. Maar je moet voorkomen dat je een docentencorps […]
White Paper Meerkracht = Veerkracht afbeelding
Persbericht “Diversiteit loont ook voor MKB-ondernemers”
5 november 2012
Uit onderzoek van PerspeXo, vandaag gepubliceerd in de White Paper “M/V = Meerkracht + Veerkracht” – blijkt dat mannelijke en vrouwelijke ondernemers overlappende en aanvullende kwaliteiten hebben. Diversiteit in de directie kan MKB bedrijven aanzienlijk versterken in goede én slechte tijden. De researchresultaten zijn gebaseerd op onderzoek onder 500 ondernemers met personeel, waarvan 150 vrouwelijke […]
logo Sprout
Artikel “Groeistrategie deel 7: Strategische samenwerking”
25 oktober 2012
Als je bedrijf op eigen kracht niet zo snel kan groeien als je zou willen, kun je een strategische samenwerking met een andere partij aangaan. Dat kun je doen met verschillende doeleinden: om je omzet te verhogen, je kosten te verlagen, nieuwe markten te ontginnen of goedkoper aan financiering te komen. “Bijna altijd gaat het […]
Logo FD
Artikel “Nivellering laat banenmotor met smalle schouders draaien”
5 oktober 2012
Het aantreden van een nieuw kabinet biedt de mogelijkheid om vanuit een nieuw en fris perspectief ondernemerschap te bevorderen en de banenmotor in Nederland op gang te brengen. Veel mkb-bedrijven hebben het zwaar. Hun belangrijkste kostenpost vormen de personeelslasten. De huidige steunmaatregelen zijn voornamelijk kredietgerelateerd van aard. Slechts in zeer beperkte mate zijn arbeidsgerelateerde ondersteuning […]
logo Sprout
Artikel “Groeistrategie deel 6: verkoop van je bedrijf”
28 september 2012
Overweeg je de verkoop van je bedrijf? Neem dan twee of drie jaar de tijd om de verkoop voor te bereiden en de beste waardering te krijgen, raadt Annegien Blokpoel aan. “Je moet nu plannen wat je nog gaat doen voor je verkoopt. Welke investeringen zijn nog de moeite waard? Het heeft weinig zin om […]
White Paper3 2de horde voorbij plaatje
Artikel “Succesvol doorgroeien, de 2de horde voorbij”
27 september 2012
Vanaf vandaag gratis te downloaden: de white paper “Succesvol doorgroeien, de 2de horde voorbij”. Dit is de 3de uit de reeks “Winstverbetering, waardecreatie en waardering in het MKB”, onderzoek naar succesvolle groeistrategieen in het MKB. Verschenen: 09-2012 Auteur: Annegien Blokpoel Bron: PerspeXo
OnderwijsInnovatie september 2012
Artikel “De slapende reus Afrika”
10 september 2012
Ze hebben elkaar niet eerder ontmoet maar delen de passie voor de slapende reus Afrika. Prof. dr. Annelies Zoomers, hoogleraar internationale ontwikkelingsstudies (Universiteit Utrecht) en drs. Hans Ouwendijk, CEO van de Vlisco Group, hebben een genuanceerde visie op de ontwikkeling van dit inspirerende continent. Vastgeroeste principes helpen daar niet bij, kennis wel. ‘Voor de lange […]
logo Sprout
Artikel “Groeistrategie deel 5: Business development”
27 juni 2012
Business development is er in drie varianten: voor bestaande klanten nieuwe producten maken, in een nieuwe markt bestaande producten verkopen of voor een nieuwe markt nieuwe producten ontwikkelen. Meestal wordt aangeraden om bij new business voor één van de eerste twee varianten te gaan, omdat die het snelst effect geven met de minste risico’s. Annegien […]
OnderwijsInnovatie voorblad juni 2012
Artikel “Een andere kijk op innovatie”
25 juni 2012
Het zijn twee toppers op het gebied van innovatie en ict: Corien Prins, hoogleraar Recht & Informatisering van de Universiteit van Tilburg, raadslid van de WRR en ICT-Personality 2011, en Eric van Schagen, ceo van Simac en voorzitter van de federatie technologiebedrijven FHI. Beiden delen het grote belang van inspirerend onderwijs. “Jongeren zijn met elkaar […]
logo Sprout
Artikel “Groeistrategie deel 4: Positionering”
10 mei 2012
Positionering is een woord dat op verschillende manieren gebruikt wordt, zowel in strategiebepaling als in communicatie en marketing. Financieel strategen vinden het geneuzel als ze communicatiemensen en marketeers horen praten over emoties en kernwaarden; marketeers vinden dat financiële mensen de toekomst van een bedrijf veel te cijfermatig benaderen. Toch zijn beide toepassingen belangrijk voor een […]
Logo FD
Artikel “Nederlanders moeten Portugese, Griekse en Spaanse families in nood adopteren”
16 april 2012
Een van de basisgedachten die het fundament onder de Europese Unie vormt, is even helder als simpel: zorg met bewezen sociaal economische modellen en systemen dat we het samen beter krijgen. Synergie dus, vanuit eigen- en gemeenschapsbelang. En wat doen veel Nederlanders, nu we met de eerste echte crisis in het door ons bedachte systeem […]
logo Sprout
Artikel “Groeistrategie deel 3: Financiering van groei”
10 april 2012
Businessplannen zijn een must voor ondernemers, vindt Annegien Blokpoel, maar ze worden in de praktijk niet vaak gemaakt. PerspeXo deed eerder dit jaar onderzoek onder veertig ondernemers van groeibedrijven. Wat bleek: op een enkeling na had niemand een businessplan. “Ze hadden vaak wel een businessplan gemaakt bij de start of voor een banklening, maar daarna […]
onderwijsinnovatie investeren met beleid
Artikel “Investeren met beleid”
22 maart 2012
Investeren met beleid, daar gaat het om zowel in het onderwijs als in het bedrijfsleven. Ir. Hubert Deitmers en prof. dr. Gerard Mertens kraken enkele harde noten. ‘De Overheid moet het lef hebben om keuzes te maken en te zeggen: we kiezen voor twee ontzettende goede faculteiten bedrijfskunde’. Verschenen: 03-2012 Auteur: Sijmen van Wijk Bron: […]
logo Sprout
Artikel “Groeistrategie deel 2: Managementtechnieken”
20 maart 2012
Managementtechnieken toepassen: ‘het procesmatig inrichten van je bedrijf om alle processen beheersbaar en meetbaar te maken’. Als je dit leest denk je misschien: wat moet ik daarmee, ik ben toch geen multinational? Maar juist voor ondernemers in groeiende bedrijven zijn deze technieken heel nuttig om mee te werken, betoogt Annegien Blokpoel. “Mensen doen hun best, […]
logo Sprout
Artikel “Groeistrategie d.1: Financiële inrichting van je bedrijf”
5 februari 2012
Veel ondernemers willen hun bedrijf laten groeien, maar hebben vaak een gebrek aan kennis op het gebied van financiële inrichting en management, ziet Annegien Blokpoel. “Ze sturen niet op cijfers, terwijl je veel beter beslissingen kunt nemen en monitoren als je je doelen concreet maakt.” Dat komt voornamelijk doordat ze slechts een plan in grote […]
Generations Sprout
Artikel “Welke generatie ondernemer ben jij?”
15 juni 2011
Zijn er verschillende generatie ondernemers te identificeren en zo ja, zijn er dan verschillende onderliggende drijfveren per generatie die succes bepalen? Met die vraag ging Bob Dirks met haar afstudeerscriptie bij ons aan de slag. Verschenen: 06-2011 Auteur: Annegien Blokpoel Bron: Sprout Website: www.sprout.nl Bijlage: Tot welke generatie ondernemers behoor jij (online column)
Excellent onderwijs cover
Artikel “Excellent onderwijs in de provincie”
10 juni 2011
Twee bijzondere instituten: de Roosevelt Academy in Middelburg en Wetsus in Leeuwarden. Het doel: hoogwaardig onderwijs verzorgen. Twee welbespraakte burgemeesters: drs. Ferd Crone van Leeuwarden en mr. Koos Schouwenaar van Middelburg. Ingrediënten genoeg voor een boeiend gesprek. ‘Selectie aan de poort biedt inderdaad de mogelijkheid om te excelleren. Verschenen: 06-2011 Auteur: Sijmen van Wijk BIJLAGEN: […]
Logo de Telegraaf
Artikel “MKB vaak struikelblok voor ex-corporates”
15 mei 2011
Op vrijdag 27 mei verscheen een interview met Annegien Blokpoel in de Telegraaf. Veel professionals uit het grote bedrijfsleven kiezen voor het MKB omdat ze een nieuwe markt hebben ontdekt, uitgekeken zijn op hun baas of simpelweg zijn ontslagen. Maar volgens strategisch ondernemersadviseur Annegien Blokpoel lopen veel van deze ‘high potentials’ van weleer vast in […]
logo Sprout
Artikel “Hoe jij – Het kantelpunt doorbreekt”
10 mei 2011
Op vrijdag 13 mei verscheen in Sprout een artikel van Annegien Blokpoel, Hoe jij Het kantel punt doorbreekt, met tips voor groeiende ondernemers. Verschenen: 05-2011 Auteur: Annegien Blokpoel Bron: Sprout Website: www.sprout.nl BIJLAGEN: Hoe jij het kantelpunt doorbreekt Sprout mei 2011 Annegien Blokpoel
OnderwijsInnovatie
Artikel “Barsten in het glazen plafond?”
10 maart 2011
Er zijn weinig vrouwen die een topfunctie binnen de academische wereld bekleden. Anja Oskamp en Elphi Nelissen bewijzen het tegendeel. In het artikel “Barsten in het glazen plafond?” van Sijmen van Wijk in OnderwijsInnovatie (nummer 1 – maart 2011), leest u over deze twee inspirerende vrouwen. Verschenen: 03-2011 Auteur: Sijmen van Wijk Bron: OnderwijsInnovatie Website: […]
Logo de Telegraaf
Artikel “Boekhouder te grote toeverlaat”
25 februari 2011
Op vrijdag 25 februari 2011 verscheen een interview met Annegien Blokpoel in De Telegraaf. Het artikel behandelt het feit dat ondernemers te veel op hun boekhouder leunen, wegens gebrekkige financiële basiskennis. Artikel “Boekhouder te grote toeverlaat” Verschenen: 02-2011 Bron: De Telegraaf Website: www.telegraaf.nl BIJLAGEN:Artikel Boekhouder te grote toeverlaat
Logo NRC handelsblad
Artikel NRC “Versnelling in vliegwiel”
25 februari 2011
Artikel in het NRC Handelsblad over nieuwe mogelijkheden voor ondernemers op het gebied van business software. Verschenen: 02-2011 Auteur: Annegien Blokpoel Bron: NRC special: business software Website: www.nrc.nl BIJLAGEN: Artikel NRC Versnelling in vliegwiel
Logo De Zaak
Artikel “Slim sturen op inkoop en voorraad”
20 februari 2011
Voor het artikel: ‘Slim sturen op inkoop en voorraad’, werd Annegien Blokpoel geïnterviewd door Hans Pieters. Het artikel is gepubliceerd in de januari-uitgave van het tijdschrift De Zaak. Verschenen: 02-2011 Auteur: Hans Pieters Bron: De Zaak Website: www.dezaak.nl BIJLAGEN: Artikel de Zaak slim sturen op inkoop en voorraad
Logo FD
Artikel “Veel personeel geen vloek maar zegen”
5 februari 2011
Een verschenen artikel in het Financieel Dagblad over personeel. Verschenen: 02-2011 Auteur: Annegien Blokpoel en Sijmen van Wijk Bron: Het financieele dagblad Website: www.fd.nl BIJLAGEN: FD artikel veel personeel geen vloek maar zegen
annegien blokpoel whitepaper
Exact online “Ondernemer en boekhouder, wie stuurt wie aan?”
10 december 2010
Naar aanleiding van de bevindingen uit recentelijk onderzoek van PerspeXo heeft Exact Online onlangs een interview gedaan met Annegien Blokpoel over de tweede white paper uit de serie ‘Winstverbetering, waardecreatie en waardering in het MKB’. Uit de white paper ‘Breek door het eerste ondernemers kantelpunt heen’ blijkt dat financiën en strategie de zwakke plekken binnen […]
slimmer groeien event video
Video “Samen slimmer groeien event”
20 november 2010
Klik hier voor de video van Annegien Blokpoel die haar workshop “Winstverbetering, waardecreatie en waardering” gaf op het door Port4Growth georganiseerde groeien event. Meer dan 30 ondernemers deden mee aan de 1ste interactieve sessie; de meeste groei-ondernemers zijn bezig met de midden tot lange termijn en gericht op een goede waardering bij verkoop. De ondernemerszender […]
Koninklijke Metaal Unie breek door het eerste kantelpunt
Artikel “Breek door het eerste kantelpunt heen”
5 november 2010
In het tijdschrift Metaal & Techniek, het vakblad voor het MKB in de metaal, verscheen in november 2010 het artikel ‘White Paper PerspeXo geeft praktische tips: Breek door het eerste kantelpunt heen’. Voor het artikel werd Annegien Blokpoel, directeur PerspeXo geïnterviewd over de uitdagingen voor kleinere ondernemers (
white paper doorbreek eerste kantelpunt
White Paper reeks winstverbetering, waardecreatie & waardering “Breek door het eerste ondernemers-kantelpunt”
30 september 2010
Sinds 2007 doet PerspeXo regelmatig onderzoek onder ondernemers in het MKB. Meer dan 250 ondernemers hebben de Schijf van Vijf™-scan ingevuld en ruim 60 ondernemers hebben meegewerkt aan het diepteonderzoek maart -juli 2010. In de serie: Winstverbetering, Waardecreatie, en Waardering in het MKB is nu de tweede white paper “Breek door het eerste ondernemers-kantelpunt heen” […]
Rapport “White Paper Winstverbetering, waardecreatie en waardering”
Rapport “White Paper Winstverbetering, waardecreatie en waardering”
30 juni 2010
Uit onderzoek van PerspeXo onder meer dan 250 ondernemers, gepubliceerd in de White Paper “Winstverbetering, waardecreatie en waardering in het MKB”, blijkt dat ondernemers winst & waarde zeer belangrijk vinden (gemiddeld cijfer 8.5). In de praktijk zijn er echter een aantal belangrijke hordes te nemen; waarbij kennis en inzicht in het gebruik van de financiële […]
Maak je Bedrijf meer Waard
“Maak je bedrijf meer waard, 3e druk”
20 juni 2010
De eerste druk van de bestseller Maak je Bedrijf meer Waard is in mei 2008 verschenen, september 2008 de tweede druk en in februari 2010 is de derde druk uitgekomen In Maak je bedrijf meer waard worden de belangrijkste uitdagingen voor waardecreatie bij groei, koop en verkoop behandeld. Er wordt ingegaan op kantelmomenten tijdens de […]
Foto Annegien Blokpoel (DFMA)
Artikel “Vergroot uw verdiencapaciteit “
20 juni 2010
Annegien Blokpoel werd door Brookz geinterviewd voor hun waardecreatie-special. Volgens Annegien is het bij waardecreatie van belang om af en toe echt vooruit te kijken – naar de langere sociale en economische trends. ‘Neem af en toe afstand en blijf boven uw bedrijf hangen. Dat is de beste manier om een superondernemer te worden (en […]
Foto Annegien Blokpoel columns Brookz
Blinde Vlekken
1 april 2010
Website: www.brookz.nl In Brookz schrijft Annegien over de verschillende aspecten van waardecreatie voor ondernemers in goede & slechte tijden. Eens of oneens? Stuur een reactie naar info@maakjebedrijfmeerwaard.nl Gerelateerd bestand
logo Bizz magazine
Artikel “Bedrijf te koop, optimaliseer de waarde van uw bedrijf”
4 maart 2010
Bizz is een magazine voor ondernemers en directeur-eigenaren in het MKB en brengen nieuws over ondernemers, hun bedrijf en hun bedrijfsvoering. Rode draad van het artikel: optimaliseer de waarde van uw bedrijf. ‘Door de economische crisis staan bedrijven langer te koop. Kopers hebben het voor het uitkiezen. Optimaliseer uw bedrijfswaarde, zodat kopers niet om uw […]
Peter Principle
1 februari 2010
Website: www.brookz.nl In Brookz schrijft Annegien over de verschillende aspecten van waardecreatie voor ondernemers in goede & slechte tijden. Eens of oneens? Stuur een reactie naar info@maakjebedrijfmeerwaard.nl Gerelateerd bestand
Foto Annegien Blokpoel columns Brookz
Vier stappen vooruit
1 december 2009
Website: www.brookz.nl In Brookz schrijft Annegien over de verschillende aspecten van waardecreatie voor ondernemers in goede & slechte tijden. Eens of oneens? Stuur een reactie naar info@maakjebedrijfmeerwaard.nl Gerelateerd bestand
Onebizz logo
Ook een persoonsgebonden bedrijf is verkoopbaar
1 november 2009
Website: www.onebizz.nl Onebizz is het nieuwe gratis magazine voor de zzp’er dat 4x per jaar verschijnt. Bij voorkeur worden zelfstandige professionals zelf aan het woord gelaten door middel van bijvoorbeeld interviews. Hans Pieters interviewt Annegien Blokpoel in het november nummer: “Ook een persoonsgebonden bedrijf is verkoopbaar”. Gerelateerd bestand
Foto Annegien Blokpoel columns Brookz
Kantelpunten doorbreken
1 oktober 2009
Website: www.brookz.nl Annegien Blokpoel gaf haar workshop “Winstverbetering, waardecreatie en waardering” op het door Port4Growth georganiseerde “groei” event. Meer dan 30 ondernemers deden mee aan de 1ste interactieve sessie; de meest groei-ondernemers zijn bezig met de midden tot lange termijn en gericht op een goede waardering bij verkoop. Annegien over de verschillende aspecten van waardecreatie voor […]
Foto Annegien Blokpoel columns Brookz
De waardecreatiespiraal
1 september 2009
Website: www.brookz.nl In Brookz schrijft Annegien over de verschillende aspecten van waardecreatie voor ondernemers in goede & slechte tijden. Eens of oneens? Stuur een reactie naar info@maakjebedrijfmeerwaard.nl. Gerelateerd bestand
Ondernemen. Juist nu!
Artikel “Maandelijks column Ondernemen Juist Nu!”
8 augustus 2009
Ondernemen. Juist nu! is een interactief platform voor MKB ondernemers. Doel is een platform te bieden dat informatie, adviezen en inspiratie biedt, toegesneden op ondernemers, met meningen van prominente mensen uit de zakenwereld en concrete tips, die meteen zijn toe te passen in de dagelijkse bedrijfsvoering. Annegien Blokpoel is gevraagd om als “winstverbetering en waardeverbetering”- […]
foto Annegien Blokpoel
Artikel: Blinde vlek hindert ondernemer bij groei
27 juli 2009
Hans Pieters interviewt Annegien Blokpoel in het juli nummer van Activa: “Blinde vlek hindert ondernemer bij groei”. Activa is het blad van ondernemende ondernemersadviseurs van de NOAB. Foto van Cindy Marler. Verschenen: 07-2009 Auteur: Hans Pieters in Activa Bron: Activa Website: Website: www.noab.nl BIJLAGEN: Activa-2009-BlindeVlek
Foto Annegien Blokpoel columns Brookz
Artikel “Columns Brookz”
7 juli 2009
Sinds 2008 schrijft Annegien columns in Brookz over de verschillende aspecten van waardecreatie voor ondernemers in goede & slechte tijden. Brookz is platform voor bedrijfsovername en biedt middels tijdschrift, internet community en congressen een platform aan ondernemers en bedrijfsadviseurs. Hieronder staan in pdf format alle columns die vanaf 2008 in Brookz zijn verschenen. Auteur: Annegien […]
Logo FD
Artikel: Korte termijn wint het bijna altijd
23 juni 2009
Annegien Blokpoel schrijft over korte termijn denkers tegenover lange termijn denkers en rationele denkers tegenover emotionele doeners. Auteur: Annegien Blokpoel Bron: FD Verschenen: 06-2009 Website: Financieel Dagblad BIJLAGEN: Artikel FD korte termijn wint het bijna altijd
Foto boek ambitie onder de kaasstolp
“Ambitie onder de kaasstolp”
19 mei 2009
Welke keuzes moet Nederland maken om op langere termijn sterk te staan? Vanuit die centrale vraag zijn smaakmakers uit bedrijfsleven en wetenschap met elkaar in gesprek gegaan. Ambitie onder de kaasstolp doet verslag van 18 sprankelende tweegesprekken tussen topondernemers en topwetenschappers. Deelnemers zijn onder andere: Hans Wijers – Robert Dijkgraaf (AkzoNobel/KNAW), Peter de Wit – […]
Logo Boek
Interview bij Boek-inzicht
26 februari 2009
Interview bij Boek-inzicht, Annegien Blokpoel over haar boek “Maak je Bedrijf meer Waard”  Bekijk het interview.
A perspective on proxy voting in the Netherlands
“A perspective on proxy voting in the Netherlands”
5 februari 2009
Het eerste exemplaar van de white paper “A perspective on proxy voting in the Netherlands”, uitgevoerd door PerspeXo in opdracht van Broadridge Financial Solutions, is op 9 februari 2009 overhandigd aan Hans Hoogervorst, bestuursvoorzitter van de Autoriteit Financiële Markten. Verschenen: 02-2009 Auteur: White Paper for Broadridge, A contribution to Stemmend Nederland Voor de studie zijn […]
Foto Annegien Blokpoel columns Brookz
De waarde van een merk
4 januari 2009
Website: www.brookz.nl Column Brookz: De waarde van een merk In Brookz schrijft Annegien over de verschillende aspecten van waardecreatie voor ondernemers in goede & slechte tijden. Eens of oneens? Stuur een reactie naar info@maakjebedrijfmeerwaard.nl Gerelateerd bestand
Foto Annegien Blokpoel columns Brookz
Voorkom waardeverlies
3 januari 2009
Website: www.brookz.nl Column Brookz: Voorkom waardeverlies In Brookz schrijft Annegien over de verschillende aspecten van waardecreatie voor ondernemers in goede & slechte tijden. Eens of oneens? Stuur een reactie naar info@maakjebedrijfmeerwaard.nl Gerelateerd bestand
Foto Annegien Blokpoel columns Brookz
Betaalde hobby?
1 september 2008
Website: www.brookz.nl Column Brookz: Betaalde hobby? In Brookz schrijft Annegien over de verschillende aspecten van waardecreatie voor ondernemers in goede & slechte tijden. Eens of oneens? Stuur een reactie naar info@maakjebedrijfmeerwaard.nl Gerelateerd bestand
artikel eisen Peking
Artikel “Wereld stelt terecht eisen aan Peking”
5 augustus 2008
Verschenen: 08-2008 Auteur Caroline Straathof met een artikel over de Olympische Spelen in Peking. Bron: Financieel Dagblad Website: www.fd.nl BIJLAGEN: Perspexo Wereld stelt terecht eisen aan Peking
Logo Microfoon
Interview BNR Radio
5 juli 2008
Website: www.bnr.nl Spreker(s): Annegien Blokpoel Interview met Annegien Blokpoel door Harmke Pijpers in het programma Frontlinie Geld en Ondernemen op BNR Radio.
logo Sprout
Weet wat u waard bent
27 juni 2008
Website: www.sprout.nl Spreker(s): Interview Sprout Bedrijfswaarde. Uw onderneming heeft een waarde van vier tot zes keer de winst. Maar waarom? Veel ondernemers weten niet wat hun tent waard is. Auteur Annegien Blokpoel legt uit in een interview met Sprout. Gerelateerd bestand
foto Coach Annegien Blokpoel Perspexo
Interview Financieel Dagblad “Coach voor MKB”
10 juni 2008
Auteur Annegien Blokpoel met een interview in het Financieel Dagblad: coach voor MKB. Website: www.fd.nl BIJLAGEN: Coach voor MKB1 Financieel Dagblad
Logo Microfoon
Interview met managementboek.nl
22 mei 2008
Website: www.managementboek.nl Ben Kuiken van Managementboek.nl in gesprek met Annegien Blokpoel. Klik hier voor het beluisteren van het interview of ga naar http://www.managementboek.nl/index
artikel onderwijs innovatie
OnderwijsInnovatie: “Sijmen van Wijk, Sanne de Roever schrijven”
18 mei 2008
Sijmen van Wijk en Sanne de Roever schrijven over innovatie en de kenniseconomie. Regelmatig publiceren zij artikelen en interviewen zij experts voor OnderwijsInnovatie. Hieronder treft u een aantal van deze artikelen aan. Bron: Onderwijs Innovatie Website: www.onderwijsinnovatie.nl BIJLAGEN:De macht van het geschreven woord1 Almere snakt naar volwaardig hbo-aanbod OnderwijsInnovatie maart 2010- Ga De Uitdaging Aan […]
Logo Boek
Maak uw bedrijf meer waard
9 mei 2008
Website: www.dezaak.nl Artikel De Zaak :”Maak uw bedrijf meer waard volg de 6 stappen van Annegien Blokpoel” Gerelateerd bestand
foto Coach Annegien Blokpoel Perspexo
Interview Financieel Dagblad
6 februari 2008
Website: www.fd.nl Spreker(s): Arnold Tankus van het Financieel Dagblad interviewt Annegien Blokpoel Gerelateerd bestand
Foto Annegien Blokpoel columns Brookz
Optimaliseer uw bedrijf
11 januari 2008
Website: www.brookz.nl Column Brookz: Optimaliseer uw bedrijf In Brookz schrijft Annegien over de verschillende aspecten van waardecreatie voor ondernemers in goede & slechte tijden. Eens of oneens? Stuur een reactie naar info@maakjebedrijfmeerwaard.nl Optimaliseer uw bedrijf
Foto Annegien Blokpoel columns Brookz
Geld inkopen
10 januari 2008
Column Brookz: Geld inkopen Website: www.brookz.nl In Brookz schrijft Annegien over de verschillende aspecten van waardecreatie voor ondernemers in goede & slechte tijden. Eens of oneens? Stuur een reactie naar info@maakjebedrijfmeerwaard.nl Gerelateerd bestand
8_vierhoekicoon
Artikel “Vier hoek gesprekken”
18 december 2007
Auteur: Sijmen van Wijk Bron: NRC Handelsblad Het artikel in NRC Handelsblad met vier hoek gesprekken. Verschenen: 12-2007 Website: www.nrc.nl BIJLAGEN: 4 hoek gesprek Opinie & Debat
logo bij opiniestuk financieel dagblad
Opiniestuk Financieel Dagblad “Jan Salie dreigt terug te keren in het land”
11 april 2007
Auteur: Annegien Blokpoel en Sijmen van Wijk Bron: Opiniestuk in het Financeel DagbladWebsite: www.fd.nl BIJLAGEN:
Les canaux de la mode 2007
Sponsorschap “Les Canaux de la Mode”
1 maart 2007
Les Canaux de la mode is een platform voor getalenteerde Nederlandse modevormgevers en Franse couture ambachtslieden. Het doel: uitwisseling van creativiteit en ondernemerschap, en samen cross border vakmanschap afleveren. Het sponsorschap in 2007-2008 heeft dertien unieke high fashion items opgeleverd. De fashion kunstwerken zijn in Amsterdam (5 november) en Parijs (24 november) gepresenteerd, gecombineerd met het […]